<اعزام تنب و الوند در ۱۰آذر/برنامه‌ برای اعزام ناو به سوریه نداریم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 983
نویسنده : کامران وزیری

دریادار سیاری با اشاره به تمرین‌های مشترک دریایی با کشور‌های دیگر، اظهار داشت: دو مورد تمرین یک روزه با کشور هند و روسیه در دریای خزر داشته‌ایم.

وی از برگزاری رزمایش تخصصی عملیات ویژه، عملیات تخصصی موشکی و تمرین تخصصی هوادریا در آذرماه به مناسبت هفتم آذرماه خبر داد و افزود: همچنین یک عملیات مشترک امداد و نجات با کشور عمان در آینده خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سومین همایش «توسعه سواحل مکران» در اردیبهشت سال ۹۵ برگزار خواهد شد.

دریادار سیاری از الحاق چندین فروند تجهیزات به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: در دهم آذرماه و در بندرعباس ناو نیروبر جمهوری اسلامی ایران تنب به ناوگان دریایی اضافه خواهد شد. همچنین هواپیمای ترابری و انواع بالگردها و حوض شناور در بندرعباس به بدنه نیروی دریایی الحاق می‌شود.

وی با اشاره به محورهای گشت ناو گروه‌های نداجا، اظهار داشت: دو محور گشت امام محمدباقر(ع) در منطقه خلیج عدن و باب‌المندب و محور گشت امام جعفرصادق(ع) در غرب کشور هندوستان و به سمت تنگه مالاکا بین مالزی و اندونزی، محورهای گشت ناوگروه‌های نداجا هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هفتم آذرماه سالروز نیروی دریایی ارتش، گفت: این روز، روز پیروزی عملیات بزرگ دریایی «مروارید» در شمال خلیج‌فارس است.

دریادار سیاری افزود: در حالی که دشمن تصور نمی‌کرد این توانمندی دریایی وجود داشته باشد، در این روز نیروی دریایی این عملیات را با موفقیت انجام داد. عملیات «مروارید» باعث شد نیروی دریایی دشمن کاملاً منهدم شود و نیروی دریایی دشمن خود را برای تسلط به شمال خلیج‌فارس آماده کرده بود.

وی دومین نتیجه بزرگ عملیات مروارید را انهدام دو پایانه نفتی «البکر» و «الامیه» برشمرد و ادامه داد: وقتی این دو پایانه منهدم می‌شود، پشتیبانی پولی برای جبهه دشمن دیگر معنا ندارد و بزرگترین ضربه را به دشمن وارد می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سومین نتیجه عملیات «مروارید» را محاصره دریایی کشور عراق و سه بندر «فاو»، «ام‌القصر» و «بصره» دانست و خاطرنشان کرد: این محاصره به این معناست که از بعد تجارت، واردات و صادرات دشمن در محاصره قرار می‌گیرد و دومین ضربه سهمگین به دشمن وارد می‌شود.

دریادار سیاری چهارمین نتیجه عملیات «مروارید» را نشان دادن صیانت جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس عنوان کرد و ادامه داد: در نهایت نیروی دریایی ارتش نشان داد توان لازم برای دفاع از مرزهای آبی را دارد. مجموع این نتایج، عظمت این عملیات را نشان می‌دهد؛ به ویژه اینکه این کار در ۶۷ روز اول دفاع‌ مقدس اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: وقتی نیروی دریایی دشمن از بین رفت، کشورهای دیگر به او کمک کرده و تجهیزات به آن دادند و تا تنگه هرمز نیز آمدند اما ما اجازه ورود تجهیزات را نداریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که صادرات نفت ما را از جزیره فارس قطع کند، گفت: اگر این جزیره آسیب می‌دید، ما از لحاظ اقتصادی در زمان دفاع مقدس آسیب می‌دیدیم. همچنین دشمن می‌خواست بندر امام (ره) را از استفاده خارج کند و اگر این دو اتفاق می‌افتاد، اقتصاد ما دچار مشکل می‌شد.

دریادار سیاری ادامه داد: نیروی دریایی برای حفظ خارک و بندر امام (ره)، عملیات اسکورت را پیش‌بینی کرد. در دفاع مقدس ۱۵۰ عملیات اسکورت را نیروی دریایی انجام داده است و باعث شد که چرخ اقتصادی مملکت بچرخد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ هزار کشتی در دوران دفاع مقدس توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت شده است، گفت: آنها اگر خطوط مواصلاتی ما را قطع می‌کردند، ما نمی‌توانستیم از لحاظ اقتصادی در هشت سال دفاع مقدس به جبهه‌ها کمک کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امام (ره) فرمودند «نیروی دریایی ارتش در عرصه دفاع از مرزهای دریایی کشور چون نگینی درخشنده است». همچنین مقام معظم رهبری فرمودند «آن زمانی که همه چیز به نفت وابسته بود و دشمن می‌خواست آن را قطع کند، نیروی دریایی توان خود را نشان داد و توانست اقتصاد کشور را حفظ کند».

دریادار سیاری با بیان اینکه اهمیت دریا امروز بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: دریا منافع متعددی برای کشور دارد؛ در بحث انرژی، تجارت، پزشکی، گردشگری، ایجاد بنادر و دهها مورد دیگر در دریا منافع داریم.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «منافع کشور در دریا راهبردی و کلان است و با داشتن اقتدار می‌توان از این منافع استفاده کرد».

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه نیروی دریایی، توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: از بندرعباس تا پسابندر به عنوان سواحل مکران معروف است و ما را به دریاهای جهان وصل می‌کند.

دریادار سیاری ادامه داد: بیشتر از یک سوم تجارت جهان در باب‌المندب انجام می‌شود و معمولا در اینجا مورد هجوم دزدان دریایی قرار می‌گیرد. تا به امروز ما موفق شده‌ایم تمام کشتی‌های خود را در این منطقه محافظت کنیم.

وی تصریح کرد: تامین خطوط مواصلاتی کشور در هر کجا که لازم باشد بر عهده نیروی دریایی است. ما تا امروز برای حفظ این خطوط، ۳۶ گروه را در هفت سال گذشته به منطقه اعزام کرده‌ایم.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: نظامی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: ارتش مقتدر،نیروی دریایی راهبردی،امیر دریادار سیاری ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ویژگی‌های سامانه جهت‌یاب شنود DDF
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
برگی از خاطرات حماسه
پسرانی که ما را یاد پدرانشان می اندازند/عکس
حر عاملی حزب الله کیست؟ + عکس
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
جزئیات طرح ناو آموزشی خلیج فارس
آمادگي ايران براي ساماندهي و تجهيز نيروي دريايي ناميبيا
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
پیچیده ترین عملیات هوایی دنیا
به جرم نماز خواندن در آمریکا از نیروی هوایی اخراج شد
مقابله ناوگروه ارتش با دزدان دریایی در ربایش و انهدام کشتی تجاری ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش نامیبیا از ناوشکن جماران بازدید کرد
پهبادی تهاجمی با قابلیت حمل موشک و بمب
شکار عقاب جاسوس اسرائیلی در لبنان +تصاویر
کبراهای زهرآگین ایران؛ چابکتر و قوی تر
واکنش داوود اغلو به خبر همکاری ترکیه با ایران درباره جاسوسان موساد
ایران ؛ شانزدهمین ارتش قدرتمند جهان
مذاکرات موشکی ایران و روسیه در تهران/ S300 جزو تحریم‌ها نیست
عربستان سطح روابط خود را با آمریکا محدود می‌کند
توصیه های سی‎ان‎ان به اوباما؛آمریکا واقع بین باشد/ گام های مثبت ایران را با اقدام متقابل پاسخ دهید
بشاراسد: شرایط موفقیت کنفرانس ژنو 2 !؟
تحریم‌ها بر نیروی هوایی ایران هیچ تأثیری نداشته است.
برژینسکی: دوران سلطه آمریکا بر جهان به پایان رسیده است.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: